Wespół
Koncepcja:
Mechanika gry:
Koordynacja projektu:
Projekt graficzny:
Współpraca:
Uwaga: wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania gry prosimy wysyłać na adres kulturoholizm@gmail.com, w tytule wiadomości prosimy wpisać wespół
INSTRUKCJA
UWAGA: JEST TO INSTRUKCJA DO WERSJI „PRINT’N’PLAY” (WYDRUKUJ I GRAJ). CZĘŚĆ POTRZEBNYCH ELEMENTÓW (PIONKI, KOSTKI, ITP.) NALEŻY ZORGANIZOWAĆ WE WŁASNYM ZAKRESIE.
Korzystanie z tej gry jest dozwolone wyłącznie w celach niekomercyjnych i nie może odbywać się bez podania źródła oraz informacji o jej twórcach. Zabronione są jakiekolwiek działania zarobkowe z użyciem gry.
ELEMENTY GRY – SPIS ZAWARTOŚCI
GRA WESPÓŁ SKŁADA SIĘ
Z NASTĘPUJĄCYCH ELEMENTÓW:
● Ta instrukcja
● Plansza do gry (załącznik nr 1)
● Kostki standardowe
(brak w wersji P’n’P – we własnym zakresie)
● 6 pionków w różnych kolorach
(brak w wersji P’n’P – we własnym zakresie)
● Karta Symboli (załącznik nr 2)
● 6 Kart Losowania (załącznik nr 3)
● Arkusz 6 przykładowych Kart Postaci (załącznik nr 4)
● Arkusz 6 czystych Kart Postaci (załącznik nr 5)
● Znaczniki Atrybutów [30 znaczników]
(brak w wersji P’n’P – należy użyć dowolnych znaczników, np. monet o nominale 1 grosz)
● Karta Tworzenia Postaci (załącznik nr 6)
● Karta Informacyjna (załącznik nr 7)
● Karty Odwiedzin (załącznik nr 8)
● Odznaki Odwiedzin [10 różnych żetonów] (załącznik nr 9)
● Karta Sprawdzenia (załącznik nr 10)
● Karty Działań [5 talii po 10 kart] (załącznik nr 11)
● Żetony Doświadczenia (załącznik nr 12)
● Karty Szans i Zagrożeń (załącznik nr 13)
● Karta Spółdzielni (załącznik nr 14)
● Karta Statutu Spółdzielni (załącznik nr 15)
● Żetony Kapitałów i Renomy [6 różnych rodzajów] (załącznik nr 16)
1. ETAP PIERWSZY – GRA INTEGRACYJNA
1.1. PRZYGOTOWANIE:
Na początek należy rozłożyć planszę do gry tak, aby każda osoba miała na nią dobry widok. Następnie wszyscy/wszystkie wybierają swoje pionki i stawiają je na samym środku planszy, na polu Spotkanie. Potrzebne będą także Karta Symboli, Znaczniki Atrybutów oraz kostki. Następnie gracze/graczki wybierają sobie jedną z dostępnych, przykładowych Kart Postaci, lub tworzą swoją własną, zgodnie z zasadami podanymi na Karcie Tworzenia Postaci. Potem należy położyć Znaczniki Atrybutów na odpowiednich wartościach Kart Postaci. Zalecane jest, aby podczas rozgrywki gracze/graczki utożsamiali/utożsamiały się ze swoją postacią. Gdy już wszyscy/wszystkie skończą wybierać lub tworzyć swoje Karty Postaci, pozostałe elementy można odłożyć, ponieważ na razie nie będą używane.
1.2. ZASADY ROZGRYWKI:
CELEM tego etapu jest wzajemne poznawanie się, zawiązywanie bliższych relacji i odkrywanie swoich mocnych i słabych stron. Aby ustalić kolejność rozgrywki i wymieszać osoby z grupy, należy użyć załączonych Kart Losowania: potasować je i poprosić każdą osobę o wylosowanie jednej. Posiadacz/posiadaczka karty z najniższą wartością siada w dowolnym miejscu, a pozostałe osoby zajmują miejsce po jego/jej lewej stronie (według ruchu wskazówek zegara), począwszy od tych z najniższymi wartościami na karcie, a kończąc na tych dysponujących najwyższymi.
Czytaj dalej TUTAJ
Załączniki do pobrania:
GRA_WESPOL_plansza_do_gry_format_A3