Wespół



 
 

Koncepcja:

Alicja Rogalska
 

Mechanika gry:

Damian Frukacz, Kristian Korvus
 

Koordynacja projektu:

Fundacja Kulturoholizm
 

Projekt graficzny:

Łukasz Piskorek / Fajne Chłopaki
 

Współpraca:

Joanna Brzozowska-Wabik, Zbigniew Modrzewski, Paweł Bilski, Katarzyna Kalinowska, Aleksandra Zwolińska, Grzegorz Smugowski, Urszula Kudrzyn, Elżbieta Hak, Adrian Staroniek
Zadanie dofinansowano ze środków Gminy Miasta Częstochowa.
 
 

Uwaga: wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania gry prosimy wysyłać na adres kulturoholizm@gmail.com, w tytule wiadomości prosimy wpisać wespół

 
 

INSTRUKCJA

 

UWAGA: JEST TO INSTRUKCJA DO WERSJI „PRINT’N’PLAY” (WYDRUKUJ I GRAJ). CZĘŚĆ POTRZEBNYCH ELEMENTÓW (PIONKI, KOSTKI, ITP.) NALEŻY ZORGANIZOWAĆ WE WŁASNYM ZAKRESIE.

Korzystanie z tej gry jest dozwolone wyłącznie w celach niekomercyjnych i nie może odbywać się bez podania źródła oraz informacji o jej twórcach. Zabronione są jakiekolwiek działania zarobkowe z użyciem gry.

 

 

ELEMENTY GRY – SPIS ZAWARTOŚCI

 

GRA WESPÓŁ SKŁADA SIĘ
Z NASTĘPUJĄCYCH ELEMENTÓW:

● Ta instrukcja

● Plansza do gry (załącznik nr 1)

● Kostki standardowe
   (brak w wersji P’n’P – we własnym zakresie)

● 6 pionków w różnych kolorach
   (brak w wersji P’n’P – we własnym zakresie)

● Karta Symboli (załącznik nr 2)

● 6 Kart Losowania (załącznik nr 3)

● Arkusz 6 przykładowych Kart Postaci (załącznik nr 4)

● Arkusz 6 czystych Kart Postaci (załącznik nr 5)

● Znaczniki Atrybutów [30 znaczników]
   (brak w wersji P’n’P – należy użyć dowolnych znaczników, np. monet o nominale 1 grosz)

● Karta Tworzenia Postaci (załącznik nr 6)

● Karta Informacyjna (załącznik nr 7)

● Karty Odwiedzin (załącznik nr 8)

● Odznaki Odwiedzin [10 różnych żetonów] (załącznik nr 9)

● Karta Sprawdzenia (załącznik nr 10)

● Karty Działań [5 talii po 10 kart] (załącznik nr 11)

● Żetony Doświadczenia (załącznik nr 12)

● Karty Szans i Zagrożeń (załącznik nr 13)

● Karta Spółdzielni (załącznik nr 14)

● Karta Statutu Spółdzielni (załącznik nr 15)

● Żetony Kapitałów i Renomy [6 różnych rodzajów] (załącznik nr 16)

 

 

1. ETAP PIERWSZY – GRA INTEGRACYJNA

 

1.1. PRZYGOTOWANIE:

Na początek należy rozłożyć planszę do gry tak, aby każda osoba miała na nią dobry widok. Następnie wszyscy/wszystkie wybierają swoje pionki i stawiają je na samym środku planszy, na polu Spotkanie. Potrzebne będą także Karta Symboli, Znaczniki Atrybutów oraz kostki. Następnie gracze/graczki wybierają sobie jedną z dostępnych, przykładowych Kart Postaci, lub tworzą swoją własną, zgodnie z zasadami podanymi na Karcie Tworzenia Postaci. Potem należy położyć Znaczniki Atrybutów na odpowiednich wartościach Kart Postaci. Zalecane jest, aby podczas rozgrywki gracze/graczki utożsamiali/utożsamiały się ze swoją postacią. Gdy już wszyscy/wszystkie skończą wybierać lub tworzyć swoje Karty Postaci, pozostałe elementy można odłożyć, ponieważ na razie nie będą używane.

 

 

1.2. ZASADY ROZGRYWKI:

CELEM tego etapu jest wzajemne poznawanie się, zawiązywanie bliższych relacji i odkrywanie swoich mocnych i słabych stron. Aby ustalić kolejność rozgrywki i wymieszać osoby z grupy, należy użyć załączonych Kart Losowania: potasować je i poprosić każdą osobę o wylosowanie jednej. Posiadacz/posiadaczka karty z najniższą wartością siada w dowolnym miejscu, a pozostałe osoby zajmują miejsce po jego/jej lewej stronie (według ruchu wskazówek zegara), począwszy od tych z najniższymi wartościami na karcie, a kończąc na tych dysponujących najwyższymi.

 

 

Czytaj dalej TUTAJ

 

Załączniki do pobrania:

GRA_WESPOL_INSTRUKCJA

GRA_WESPOL_plansza_do_gry_format_A3

GRA_WESPOL_ZALACZNIKI